Vous êtes ici : Accueil » Le site web » Actualités » Ditado prouvençalo regiounalo de Bedarrido, lou Dissate 12 de mars (...)

Ditado prouvençalo regiounalo de Bedarrido, lou Dissate 12 de mars 2016

D 17 mars 2016     H 16:53     A La Chourmo dóu Couleitiéu     C 0 messages

Ditado prouvençalo regiounalo de Bedarrido
Dissate 12 de mars 2016
Dictée Régionale en Provençal à Bédarride
Samedi 12 mars 2016

Engivanado pèr la 19enco fes pèr Parlaren Group Prouvençau de Bedarrido, aquesto ditado fuguè l’óucasioun de faire viéure noun soulamen la lengo prouvençalo, mai sa culturo emé de cant tradiciounou dóu Roudelet Vaucau de l’assouciacioun e uno mostro de la Counfrarié di Tasto-Grapo di Païs d’Avignioun, dóu tèms de la jurado.

Aquesto counfrarié que soun sèti es à castèu-Nòu de gadagno, es renjado souto lou voucable de Sant Vincèns que sa foundacioun dato de 1999. A pèr toco de rèndre oumenage i generacioun passado e à-n-aquéli qu’au pourta sa pèiro à l’espelido d’aquest vièi vignarés di Costo-dou-Rose. Sa toco es tambèn de faire counèisse e avaloura demié li gràndis apelacioun de Franço, li vin dóu terraire avignounen.

Pèr aquelo edicioun 2016, li targaire an susa sus tres tèste desparié pèr chasque nivèu :

-  Nivèu de Baso : « Cra¬cra, la sautarello », tèste leva dóu « Limbert » d’Andriéu Ariès.

-  Nivèu Mejan : « Lou papo di Fournié », leva dóu rouman de Francés Jouve.

-  Nivèu di Mèstre : « L’abitarello de mi gènt », tèste alesti pèr Bernat Deschamps, Presidènt de la Federation Parlaren en Vaucluso.

Pèr desperteja aquéli que sarien « ex aequo », falié revira au prouvençau uno pichoto fraso en francés e trouba un mot lou mai long poussible en prouvençau emé 7 letro impausado.
Chasque nivèu a segui uno courreicioun pedagogico pèr videò-proujeicioun coumentado pèr Roubert Arnaud.
Lou paumarés fuguè escudela en presènci de Teris Lagneau, Counseié despartamentau e Conse de Pont-de-Sorgo, Crestian Tort, Conse de Bedarrido, e Mariso Tort, 1ero Ajouncho.

Lou paumarés

Nivèu de Baso
1 - MILLET Laurènço - Bedarrido
2 - REBOUL Mounico - Bedarrido
3 - ALBERT Estello - Bedarrido
4 - PERRIER Patricia - Rougnounas
5 - GRANGEON Miquèlo - Jonquiero

Nivèu Mejan
1 - PANCIN Martino - Eirago
2 - MOURET Gui – Castèu-Reinard
3 - CLENCHARD Simouno – Mount-Favet
4 - RIVIER Raimoundo - Avignoun
5 - MONGE Luceto - Rougnounas

Nivèu di Mèstre
1 - PAYAN Valerìo - Li Peno Mirabèu
2 - FINANCE Simouno – Seloun-de-Prouvènçe
3 - REBATTU Jouseto - Moriero

***

Organisée par Parlaren Group Prouvençau de Bedarrido, cette dictée fut l’occasion de faire vivre non seulement la langue provençale mais sa culture avec des chants traditionnels repris par le « Roudelet Voucau » de l’association et une présentation de La Confrérie des Tastes-Grappes des pays d’Avignon, durant la délibération du jury.

Cette Confrérie, dont le siège est à Châteauneuf de Gadagne, est placée sous le vocable de Saint-Vincent dont la fondation a eu lieu en 1999. Elle a pour but de rendre hommage aux générations passées et à ceux qui ont contribué à la création de ce vieux vignoble des Côtes du Rhône. Son rôle est également de faire connaître et apprécier parmi les grandes appellations de France, les vins des terroirs d’Avignon.

Pour cette édition 2016 les candidats ont planchés sur trois textes différents pour chacun des niveaux :

-  Niveau de Base : « Cra¬cra, la sautarello », texte tiré du « Limbert » d’André Ariès.

-  Niveau Confirmé : « Lou papo di Fournié », extrait du roman de François Jouve.

-  Niveau des Maîtres : « L’abitarello de mi gènt », texte composé pour l’occasion par Bernard Deschamps, Président de la Fédération Parlaren en Vaucluso.

Pour départager les éventuels « ex aequo » il fallait traduire une phrase du français au provençal et trouver un mot le plus long possible, en provençal, avec 7 lettres imposées. Chaque niveau différencié a bénéficié d’une correction pédagogique par vidéo¬projection commentée par Robert Arnaud.
Le palmarès s’est proclamé en présence de Thierry Lagneau, Conseiller Départemental, Christian Tort, Maire de Bédarrides, et Maryse Tort, 1ère Adjointe.

Les épreuves sont consultables sur le site : www.ribelly84.fr