Collectif Prouvènço - Uno regioun uno identita uno lengo
Vous êtes ici : Accueil » Le site web » Actualités » Du 20/11 au 8/12/2013 - 38° Fête des Bergers

Du 20/11 au 8/12/2013 - 38° Fête des Bergers

D 18 novembre 2013     H 13:21     A La Chourmo dóu Couleitiéu     C 0 messages


agrandir

La Fèsto di Pastre La Fête des Bergers et des Traditions

L’oumenage de la vilo d’Istre au pastouralisme

 
Creado en 1964 pèr Clemènt Trouillard et Maurise Gouin, pièi reviéudado en 1976 pèr Reinié Prola, La Fèsto di Pastre e di Tradicioun atrivo, chasco annado, un moulounas de vesitaire à Istre. Es vuei Crestian Trouillard, dóu Mas de la Massuguiero, que meno lou passo-carriero em’un avé de 3 000 bedigo, d’ase, e de cabro dóu Rove. Lou courtege es coumpleta pèr de group fóuclouri, de gardian, e pèr uno Carreto Ramado tirado pèr douge chivau. 
 
Aquelo 38enco edicioun se fai au moumen que se festejo lou 150en anniversàri de l’opera Mireille, tira dóu pouèmo de Frederi Mistral, e mes en musico pèr Charles Gounod. Uno espousicioun didascalico aqui dessus : De Mirèio à Mireille, genèse et destin d’un opéra romantique, que lou publi dóu Festenau Li Font en Fèsto pousquè vesita l’estiéu passa, sara completado pèr de charradisso facho pèr Roumié Venturo.
 
Un mouloun d’animacioun soun dins lou trin d’aquelo fèsto : un espetaclous councours de chin de pastre (li dissate 23 e dimenche 23 de nouvèmbre), lou lotò di pastre (dissate
30 de nouvèmbre), un councert de Gui Bounet sus li cant d’amour de Mirèio (dimenche 1é de desèmbre), uno fiero d’artisan dins lou cèntre de la vilo (dissate 7 de desèmbre) segui, lou vèspre, pèr la soupado di pastre.

Óublidessian pas, lou dimenche 8 de desèmbre, la tradiciounalo messo parado e, dins lou tantost, lou grand passo-carriero de l’amountagnage avans que tout se clavèsse pèr un grand espetacle finau. Dos semano de fèsto pastouralo pèr recaliva la debuto de l’ivèr !...
 

***

L’hommage de la ville d’Istres au pastoralisme

 
Créée en 1964 par Clément Trouillard et Maurice Gouin, puis rénovée en 1976 par René Prola, La Fête des Bergers et des Traditions attire chaque année à Istres de nombreux visiteurs. C’est aujourd’hui Christian Trouillard, du domaine de la Massuguière, qui conduit le défilé, avec les 3000 moutons, les ânes de Provence et les chèvres du Rove. Le cortège est complété par les groupes folkloriques, les gardians et la Carreto Ramado tirée par douze chevaux de trait. 

Cette 38ème édition coïncide avec 150ème anniversaire de l’opéra Mireille, à partir du poème de Frédéric Mistral mis en musique par Charles Gounod. Une exposition didactique sur cette œuvre majeure, « de Mirèio à Mireille, genèse et destin d’un opéra romantique », que le public du Festival des Fontaines a pu découvrir l’été dernier, se verra complétée par des conférences données par Remi Venture.

De nombreuses animations sont au programme : un spectaculaire concours de chiens de bergers sur troupeaux (les samedi 23 et dimanche 24 novembre), le loto des bergers (le samedi 30 novembre), un concert de Guy Bonnet reprenant les chants d’amour de Mirèio(dimanche 1er décembre), une foire artisanale dans le centre-ville (samedi
7 décembre), suivie le soir du repas des bergers, sans oublier le dimanche 8 décembre la traditionnelle messe, et l’après-midi le grand défilé de la transhumance avant le grand spectacle de clôture. Deux semaines de fête pastorale pour réchauffer ce début d’hiver !

***

38enco Fèsto di Pastre e di tradicioun d’Istre dóu 23 nouvèmbre au 8 de desèmbre 2013

Rensignamen : 06 19 61 71 81 - jemamajecle@wanadoo.fr

JPEG - 556 ko
JPEG - 451.3 ko