Collectif Prouvènço - Uno regioun uno identita uno lengo
Vous êtes ici : Accueil » Le site web » Actualités » Fontaine de Vaucluse : une inauguration très réussie

Fontaine de Vaucluse : une inauguration très réussie

D 30 juin 2010     H 15:01     A La Chourmo dóu Couleitiéu     C 0 messages


agrandir

Sur une plaque apposée à l’entrée du gouffre de Fontaine de Vaucluse, on peut lire deux strophes de Mirèio, le poème épique de Frédéric Mistral. Ces strophes célèbrent le figuier qui pousse contre le rocher et qui ne s’abreuve qu’une fois par an lorsque le gouffre regorge des pluies qui arrosent le plateau des Monts de Vaucluse.

Le temps avait effacé, en partie, ce beau texte. Sur une proposition de l’ancien maire de Monteux, Monsieur Raymond Chabrand, le Collectif Prouvènço, en collaboration avec la municipalité de Fontaine de Vaucluse, a décidé de refaire cette plaque pour que notre belle langue provençale puisse être de nouveau lue par les milliers de touristes qui visitent le site.

L’inauguration de cette plaque a eu lieu samedi 26 juin 2010, en présence de Christian Tailleux, maire de Fontaine de Vaucluse et de son conseil municipal, de M. Raymond Chabrand, de M. Paul Jean, ancien préfet et ancien conseiller général du Vaucluse, et de nombreuses associations provençales parmi lesquelles : l’Escolo des ponts de la Sorgue, la Chourmo dis afouga, Prouvençau de cavaioun, Terre de Provence, Reneissènço, le Trelus…

C’est Anaïs Mariotti, lauréate du Concours des Jeunes de Provence organisé par l’Union Provençale, qui a découvert la plaque et lu le texte à l’assistance.

Voici un aperçu en images de cette très belle journée :

A voir sur You Tube !

Font de Vau-Cluso : uno inaguracioun qu’a bèn capita

Sus uno placo apausado à l’intrado dóu gourg de la Font de Vau-Cluso, se pòu legi dos estrofo de Mirèio, lou pouèmo epi de Frederi Mistral. Aquélis estrofo celèbron la figuiero que greio contro lou roucas e que s’abéuro qu’un cop l’an quouro lou toumple regorgo di pluieo qu’aseigon lou planestèu di Mount de Vau-Cluso.

Lou tèms avié escafa en partido aquéu bèu tèste. Sus uno proupousicioun dóu rèire conse de Mountèu, segne Ramoun Chabrand, lou Couleitiéu Prouvènço, coutrìo emé lou municipe de la Font de Vau-Cluso, a decida de refaire aquesto placo fin que nosto bello lengo prouvençalo, pousquèsse èstre tourna mai legido pèr li milié de touristo que vesiton lou site.

L’inaguracioun d’aquesto placo s’es debanado dissate 26 de jun 2010, en presènci de Crestian Tailleux, conse de Font de Vau-Cluso, e de soun counsèu municipau, de Ramoun Chabrand, de Pau Jean, rèire prefèt e rèire counseié generau de la Vau-Cluso e de noumbróusis assouciacioun prouvençalo demié aquelo : l’escolo di pont de la Sorgo, la Chourmo dis Afouga, Prouvençau de Cavaioun, Terro de Prouvènço, Reneissènço, Lou Trelus, …

Es Anaïs Mariotti, laureato dóu Concous de Jouine de Prouvènço, ourganisa pèr l’Union Prouvençalo, qu’a descubert la placo e legi lou tèste à l’assistanço.

Vaqui uno visto en image d’aquesto journado ufanouso...

Portfolio

  • Plaque-fontaine-02
  • Plaque-fontaine-04
  • Plaque-fontaine-01
  • Plaque-fontaine-05
  • Plaque-fontaine-06
  • Plaque-fontaine-07
  • Plaque-fontaine-09
  • Plaque-fontaine-08
  • Plaque-fontaine-10
  • Plaque-fontaine-11